...تا أوابی حفیظ

...تا أوابی حفیظ

ترتیب زمانی نوشته ها را از بایگانی ماهانه بیابید
......................................................................
آن که او به غمت دل بندد چون من کیست؟

ناز تو یا ... بیش از این بهر چیست؟

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

من و سجاد چند روز پیش

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۰۷ ب.ظ
me: تو را عمیقا معتثقد به دین محمد وآیین علی یافتم . اعتقادت و اعتقادم به این نظام نیز از همین علاقه به دین نشات گرفته. ترا خالی از تعصب وانتقادپذیر یافتم . نظرت درباره نامه های نوری زاد به رهبری چیه؟ اینا را تا چه حد واقعیت یا دروغ می پنداری ؟ بازی با کلماته یا ...؟
خیلی حرف دارم که شاید جز با تو و جز تو کسی نتونه مرا راهنمایی کنه. نظرت درباره وضع زندانهای ایران چیه؟ ارتباط قضیه مرتضوی و لاریجانی ها وازادی مرتضوی و بعد 200 تومن جریمه شدنش چیه؟ ول کن وققتو نمیگیرم فقط نظرتو درباره سوال اولم یا بنویس یا اینکه اولین حضورت در پژوهشکده با من بحرف تا قدری مطلع شوم. در کفایت و صلاحیت رهبری شک ندارم اما ...
سجاد:سلام
شنبه میام پژوهشکده. به این سوالها هم فکر میکنم. اگر بگویم تا حالا فکر نکردم حرف خلاف واقع و البته مضحکی زده ام. قبلا فکر کردم. از این دست پرونده ها کم نیست. از اول انقلاب این جور پرونده ها بوده. هم پرونده های امنیتی هم پرونده های اقتصادی. این اواخر بیشتر اقتصادی بوده. میروم سر اصل مطلب . درباره رهبری سوال پیش می آید. حرف آخرم: او خیرالموجودین است. این خیرالموجودین که میگویم شرح و بسطی دارد. شرح و بسطش گفتگو می طلبد. البته ممکن است من ایشان را فراتر از اینها بدانم. اما مقام خیرالموجودین و اثبات این مقام برای ایشان بسیار حیاتی و راهبردی است در جامعه. 
یک نکته دیگر: حالا جامعه را از دیدگاه و از زاویه دید رهبر ببینیم. مثلا رهبر میگوید با فساد اقتصادی برخورد کنید. خوب برخورد نمیکنند. باید ببینیم رهبری چه افقی را برای شخص خودش طراحی کرده. نظرش درباره رهبری خودش چیست؟ از بیانات خودشان هم میشود کدهایی استخراج کرد. شاید... شاید این باشد که اگر نظام شما سقوط کرد من به قدر کفایتم گفتم و عمل کردم. مردم و مدیران و کله گنده ها نخواستند. به این فکر کنیم که رهبری درباره خودش و وجدانش و کیفیت مدیریت اش چگونه می اندیشد.
بیشتر حرف هست. تا بعد.

me: من هرگز وهرگز نمیتونم باور کنم مرد الهی و باوجدان وعاشق ائمه ای چون رهبر پسری داشته باشه که اون حرفا که دربازش میزنن صادق باشه. یعنی پسرش را منع نکرده باشه.   محاله پسر رهبری راه پسر دیگر علما را رفته باشه اما غوغایی ست درباره او. خدایا به ما رحم کن
خداشاهده  من در تمام بحث هایی که دارم به این نکته خیرالموجودین اشاره میکنم ودلیل میارم. من به این خیرالموجودین سالهاست که واقفم وبرایم اثبات شده. مسئله اینه که من بالاتر می دیدم تا حالا و هنوزم یعنی ولی خدا عالم عامل و فقیه خداترس نه خیرالموجودین. دلم میخواد این باورم تغییر نکنه اما عقلم مدام مرا به کنکاش بیشتری وا میدارد که گاهی به شبهه بی جواب میرسم گاهی یقینم براعتقادم بیشتر می شود.فعلا بای   
سجاد : ان شاء الله هدایت شویم. و در مسیر حق و نیز مصیر خدا باشیم.
...............
با سجاد دو سه ساعت مفصل تو دانشگاه حرف زدیم و کلی استفاده کردم. بعد براش نوشتم تو ایمیل:
me:سلام ممنون از وقتی که امروز ازت گرفتم حرفهایی که تند و با صدای بلند گفتم و شنیدی، راهنمایی هایی که کردی، شبهاتی که برطرف کردی، شبهاتی که شعله ور کردی، شبهاتی که خلق کردی و همه الطاف خفیه وآشکارت سجاد عزیز. ان شاءالله تا شب اول قبرت بتونم دوست خوبی برات باشم شایدم تا ته جهنم.
فعلا بای     
سجاد  :ان شاالله سربلند و تن درست باشی و در مسیر حق حرکت کنی. و حرکت کنیم. من هم امروز از وجودت استفاده کردم. درود بر تو محسن عزیز.

  • ۹۳/۰۸/۲۸
  • سیدمحسن