...تا أوابی حفیظ

...تا أوابی حفیظ

ترتیب زمانی نوشته ها را از بایگانی ماهانه بیابید
......................................................................
آن که او به غمت دل بندد چون من کیست؟

ناز تو یا ... بیش از این بهر چیست؟

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

ماه محرم 2

يكشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۳:۳۲ ب.ظ

ادامه از پست ماه محرم

شهید مطهری منبع افکار و دیدگاه هایی  که بر این باورند گریه بر حسین موجب آمرزش همه گناهان می شود را اندیشه های وارداتی، مثلاً مسیحیت، می داند. با احترام به این متفکر شهید می گویم بنظرم ما همه عادت کرده ایم فرافکنی کنیم. مشکل ازهمین طیف روحانی(بعضیشون)  ناشی میشه نه الزاما اون طرفی ها. کما اینکه خود ایشان نیز سرتاسر یکی از کتب به نقد یکی از این عاملان انحراف در لباس روحانی می پردازد. بگذریم

استاد مطهری در نقد بعضی از انحرافات شیعه انصافا خوب میگه  که "اباعبدالله که برای مبارزه با گناه کردن قیام کرد، ما گفتیم قیام کرد که سنگری برای گنهکاران بشود. ما گفتیم حسین یک شرکت  بیمه تاسیس کرد، بیمه گناه. گفت  شما را از نظر گناه بیمه کردم. در عوض چه می گیرم؟ شما برای من اشک بریزید، من در عوض گناهان شما را جبران می کنم؛ اما شما هر چه می خواهید باشید". البته پر واضح است که نقد ایشان برای مقابله با تحریفات است و نه نفی اشک.

مصطفی ملکیان (کار به بعضی از اندیشه های قابل تاملش ندارم اما حرف صواب زیاد داره) در نقد شعار زدگی شیعه و عملگرا نبودن میگه: «ما یک عمر زندگی می کنیم خلاف مشی علی ولی معتقدیم حق با علی است. انصافا ما فقط یک لفظ داریم. هیچ کس به هیچ جایی نمی رسد مگر اینکه ورع داشته باشد نه اینکه بگوید من شیعه هستم یا سنی هستم .شیعه باشد و ورع نداشته باشید به مفت نمی ارزد سنی باشید و ورع داشته باشید به همه جا می رسید ،مسیحی یا یهودی باشید و ورع داشته باشید به همه جا می رسید». البته "همه جا" در جملات پایانی این سخنان را ابدا قبول ندارم و بنظرم باید با"خیلی جاها" عوضش کرد. اما اینکه ملکیان می گوید "اسمها هیچ کاری برای کسی نمی کنند ما باید عمل و زندگیمان یک زندگی اسلامی و فعل ائمه باشد" حرف ناصوابی نیست. اصلا امام رضا کار رابرای ما بوضوح مشخص کرده آنجا که فرمود:« مبادا اعمال نیک را به اتکاى حب و دوستى آل محمد (ص) رها کنید و مبادا دوستى آل محمد (ص) را به اتکاى اعمال صالح از دست بدهید ، زیرا هیچ کدام از این دو به تنهائى پذیرفته نمی شود». این شاهدی ست گویا بر استدلالم در پست قبلی مبنی بر امکان ضلالت توسط ائمه. این جرف امام رضا از بهترین جملاتی ست که میشه روی منابر تو محرم خیلی روش مانور داد و ملت را آگاه، اما جالبه من که بچه هیئتی و اهل روضه هستم یادم نمیاد پای منبری شنیده باشم. این روایت از امام رضا تایید قسمتی از جمله ملکیان و رد قسمتی دیگر است. اگه در سرتاسر دنیا این روایت به گوش شیعه ای برسه دیگه نه مستضعف است نه جاهل. خاک بر سر من!

ادامه دارد...

  • ۹۳/۰۸/۱۸
  • سیدمحسن