...تا أوابی حفیظ

...تا أوابی حفیظ

ترتیب زمانی نوشته ها را از بایگانی ماهانه بیابید
......................................................................
آن که او به غمت دل بندد چون من کیست؟

ناز تو یا ... بیش از این بهر چیست؟

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

ماه محرم

شنبه, ۳ آبان ۱۳۹۳، ۰۳:۰۲ ب.ظ

سال 88 در نشریه محلی موعود :

 واما محرم ماه توبه و جبران گناهان فردی - اجتماعی

 ماه خودسازی تحت لوای ولایت تکوینی حسین بن علی

 ماه زنده شدن دین و معنویت، ماه شور و شعور یا...

                                                                      یا ماه خوردن وپاشیدن و دویدن و نفهمیدن برای چه؟ برای که؟

                                                                     گم و گیج ­شدن در هم­همه و هیاهو

                                                                     ماه زنده ­شدن اختلافات فردی - محلی و افزایش کینه

                                                                    ماه شکم ­پرستی و دویدن تا نیمه شب و قضا کردن فریضه صبح... 

مسئله این است.


هیئت تحریریه جرئت خرج دادند تا مثل این نوشته ای را در محله ای از جنس محله و شهر ما منتشر کنن. یادمه با موج مخالفت بعضی از دوستان مواجه شد. در یکی دو مورد ازاین بحث ها بجهت حفظ رفاقت مجبور به کوتاه اومدن و توجیه شدم. نمی دونم اشکالش چی بود اما هنوزم بر این باورم. امام حسین کشتی نجات است اونم با سرعت نسبیتی اما به تعبیر شهید مطهری عده ای با همین دستگاه به چاه می روند.(البته دقیقا تعبیر ایشان را به یاد نمیارم اما چیزی تو همین مایه بود). شهید مطهری معتقد بود امام حسینی که ما در خیال خودمان درست کرده ایم، اسلام خراب کن است. سابق گاهی به شوخی در تقابل با حرف امام خمینی میگفتم محرم و صفر است که اسلام را ویران کرده و دلیلم مثلا  ترویج قمه زنی توسط جریان تندرو و بی ملاحظه شیعه و یا شعله ور شدن اختلافات محلی تحت پوشش هیئات مذهبی در این دوماه بود.

 اگر بگویم  کارکرد ائمه اطهار همچو قرآن بسته به فعل ما  هدایت یا ضلالت است بیراه نگفتم. در مورد ائمه معصومین این ادعا را من به کمک روایتی از امام رضا برداشت می کنم که در قسمت بعدی میارم. درباره قرآن هم  صریح آیه  است که قرآن " ولا یزید الظالمین الا خسارا" می شود. استاد شایق این آیه را خوب برامون جا انداخت اما من دریافتی وسیع تر از آنچه استاد می گفت و این موجبات خسران را به رد ولایت ائمه نسبت می داد دارم. جرئت می خواد تفسیر آیه قرآن و باید مواظب بود اما بنظرم این خسران تحت شرایطی نصیب شیعه هم خواهد شد. این دریافت من است و شواهد زیادی هم داره، تاملی باید.

ادامه دارد

  • ۹۳/۰۸/۰۳
  • سیدمحسن