...تا أوابی حفیظ

...تا أوابی حفیظ

ترتیب زمانی نوشته ها را از بایگانی ماهانه بیابید
......................................................................
آن که او به غمت دل بندد چون من کیست؟

ناز تو یا ... بیش از این بهر چیست؟

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

از گذرگاه تا منزلگاه

جمعه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۱۰ ق.ظ

هوالهادی

"این تحول در من از وقتی که با برتراند راسل ملاقات داشتم تا وقتی که سراغ علامه طباطبایی رفتم، رخ داد قطعاً با کمک آثار این بزرگان بود که این تحول روحی و فکری در من رخ داد و به این سبب همیشه مدیون‌شان هستم، ولی از لحاظ عملی، همیشه کوشیده‌ام طبق احکام دینی عمل کنم. حتی هنگام گذراندن بحران فکری، ایمانم پا برجا ماند و همیشه خداوند را دوست داشتم ولی پس ازکشف جهان‌بینی سنتی موفق شدم وارد سیر و سلوک شوم و لااله‌الا الله وجودم را فراگیرد"

سیدحسین نصر


می گویم: از شک و شبهات عقلی در راه ایصال مطلوب گریزی نیست، بعضی ده سال در یک مسئله ماندن تا بالاخره حل شده  براشون

مهم نبریدن و رها نکردن است. من شبیه این صحبت ها را در زندگی علامه حسن زاده از زبان خود ایشان دیده ام. باید زحمت کشید و 130 140 واحد پاس کرد تا لیسانس گرفت. سلوک عقلی روحانی نیز این گونه هست. مسئله معاد یا عدل از آن جمله اند که سال ها زمان  می برد تا ...

خدایا ما را وارد گود کرده ای، صبورمان ساز و پرمطالعه تا شویم آنچه که باید.

خدایا شک گذرگهی ست لبه ورطه سقوط ما را رد کن تا به منزلگه ثبوت برسیم

--------------------------------------------------

پ.ن: در اینجا نظری به "سنت گرایی" یا گرایش های دیگر فیلسوف نامبرده نیست، بلکه  بولد و قرمز منظورم بود.

نظر اصغر طاهرزاده در مورد ایشان:

تفکر آقای دکتر حسین نصر از آن نظر که فرهنگ مدرنیته را نقد می‌نمایند و نظر ما را به سنت می‌اندازند، اندیشه قابل استفاده‌ای است و نباید خود را از تفکرات ایشان محروم نماییم، ولی هرگز نباید به تفکر ایشان نیز اکتفا کرد، زیرا نگاه ایشان در حوزه حاکمیت حکم خدا در تمام مناسبات جامعه بشری توسط امامان معصوم«علیهم‌السلام» نگاه کاملی نیست و بیشتر می‌توان گفت: «لا» را نسبتاً خوب می‌گوید، ولی «الاّ» را باید در تفکر حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی» جستجو کرد.

  • ۹۴/۰۵/۳۰
  • سیدمحسن