...تا أوابی حفیظ

...تا أوابی حفیظ

ترتیب زمانی نوشته ها را از بایگانی ماهانه بیابید
......................................................................
آن که او به غمت دل بندد چون من کیست؟

ناز تو یا ... بیش از این بهر چیست؟

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

معنی "نژاد" ؟!

سه شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۱ ب.ظ

هوالعالم

علی که دانشجوی ارشد کامپیوتر بهشتی ست امشب بعد نماز مغرب درباره بعضی از واژگان یا اصطلاحاتی که در فیلم های فارسی می شنود ازم پرسید. مردمان نیجریه فرانسوی را خوب میدونن اما گویا انگلیسی را دست وپاشکسته، حداقل علی اینجوری ست. این دوست آفریقایی خیلی خوب فارسی را یاد گرفته اما تا روان صحبت کردن فاصله زیادی داره، صحبت به اینجا رسید که از معنی "نژاد" پرسید؟ گفت شما به چی میگید نژاد؟ این کلمه چه مفهومی داره نزد فارسی زبان ها؟ 

شاید یک دقیقه سکوت کردم اما هر چی بر خود فشار آوردم نتونستم معنی این کلمه را بگم. آخر سر گفتم من یک تصور مفهومی از این واژه در ذهنم دارم اما قادر به بازگویی و تشریح آن نیستم. بعدا سرچی در ویکی فارسی و پدیا و لغت نامه ها کردم تا معنی آن را بیابم اما راضی کننده نبود

میگفت قبلا صوفی بودیم الان شیعه هستیم

علی کسی ست که بچه های مذهبی خوابگاه به تعقیبات طولانی بعد نمازهای واجبش می شناسن، بحدی که گاهی در حال ذکر خواب میره


  • ۹۴/۰۵/۱۳
  • سیدمحسن