...تا أوابی حفیظ

...تا أوابی حفیظ

ترتیب زمانی نوشته ها را از بایگانی ماهانه بیابید
......................................................................
آن که او به غمت دل بندد چون من کیست؟

ناز تو یا ... بیش از این بهر چیست؟

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

حرم

جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۱۷ ب.ظ

هوالجمیل

درباره غوغایی که این روزا در مورد حرم امام خمینی بپا شده می خواستم هفته پیش  مطلبی بنویسم و با چیزایی که درباره حرم امام رضا در نظر داشتم تلفیق کنم  اما همون وقت دیدم دوست فرهیخته و متفکرم جناب سجاد اینجا پست مث همیشه قابل تامل و زیبایی نوشتند و بدین ترتیب بیخیال شدم. البته نظر من با ایشان یکم متفاوت است و بر هر دو حرم اشکال دارم هر کدام به نحوی. در مورد امام خمینی تمام معماری و خرج های ضریح و رواق و ... را بجز محوطه اطراف که اونم براش دلیل دارم محل اشکال اساسی می دانم و  در مورد حرم رضوی اسراف شدید، معماری پیچیده، آینه کاری و طلاکاری بیش از حد که متاسفانه ملت را احتمالا در دامِ توهم حس عرفانی گرفتار می کند، در حالیکه رأفت امام رضا را میشه با یکم توجه حس کرد  و نیازی به این همه پیچیدگی و زیبایی نیست بحدی که نگاه عوامِ ملت دائم بر در و دیوار و سقف هاست تا توجه به امام معصوم.


 پ.ن: اخیرا اصغر طاهرزاده :"در مورد حرم حضرت امام نیز چه بهتر بود که در عین شکوه و زیبایی و هنر، رعایت سادگی می‌شد. هرچند که بنده معتقدم دست‌اندرکاران، قصد خیر داشتند و نباید طوری با کار آن‌ها برخورد شود که گویا کارشان مقابله با اهداف اسلام و انقلاب بوده است. به‌خصوص در مورد ضریح حداقل کاری می‌کردند که ضریح حضرت امام روح اللّه در عرض ضریح امامان معصوم نباشد. در حالی‌که حضرت امام روح اللّه خود را خاک پای آن‌ها هم به حساب نمی‌آوردند"

پ.ن2: مقایسه کنید ضریح سابق تماشا (زیارت و التماس دعا) را با ضریح فعلی تماشا ( سبحان الله، استغفار)

پ.ن3: سابق دوستام گاهی برآشفته می شدند که می گفتم شما میرید امامزاده های شهرمون را که اطلاعی از عملکردشون نیست تیمنا زیارت می کنید(که خوبه هر چند بعضی هاشون قلابی اند و خیلی هاشون هم مطیع امام زمان خویش نبودند)  اما زیارت  و توسل به امام خمینی را اعتقاد ندارید که پرونده اش کاملا  روشن است. گاهی می گفتم بعد از چند امامزاده ی مشهور که دارای عصمت هستند، بالاتر و مقرب تر از حضرت روح الله در توحید شاید نداریم اما صحبت همان است که استاد طاهرزاده گفتند در عرض حرم امام معصوم و متاسفانه در نهایت تخریب امام، دین، انقلاب و ...

 قرار شد ننویسم پس تمومش می کنم. صحبت درباره جناب سیدحسن باشه برا بعد


بعدا نوشت: کلمه "اسراف شدید" در مورد حرم رضوی نیاز به تعدیل دارد، بنظر درست نباشد

  • ۹۴/۰۳/۲۲
  • سیدمحسن