...تا أوابی حفیظ

...تا أوابی حفیظ

ترتیب زمانی نوشته ها را از بایگانی ماهانه بیابید
......................................................................
آن که او به غمت دل بندد چون من کیست؟

ناز تو یا ... بیش از این بهر چیست؟

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

پهلوی

چهارشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۳، ۰۳:۴۷ ب.ظ

گزیده سخنان رهبری امروز 17 دی ماه درباره خصوصیات رژیم پهلوی: 

  • وابستگی ذلت آمیز به قدرتهای خارجی. در آن دوران آنچه که منافع قدرتهای بیگانه و بویژه امریکا، اقتضا می کرد، در سیاستها و رفتارهای داخلی، منطقه ای و بین المللی دنبال  و ملت ایران بشدت تحقیر می شد. علت بغض و کینه و دشمنی تمام نشدنی امریکاییها با ملت ایران و انقلاب اسلامی، این است که کشوری با ویژگیها و موقعیت راهبردی ایران به واسطه پیروزی انقلاب از دست آنها خارج شده است.
  •  مبتلا بودن به انواع فسادهای جنسی، مالی و اخلاقی، در عالی ترین سطوح حکومتی  
  • در آن رژیم خبیث و فاسد مردم به هیچ وجه به حساب نمی آمدند و رأی و نظر مردم هیچ اهمیتی نداشت و رابطه مردم و حکومت بطور کلی قطع بود.
  •  بی اعتنایی به پیشرفت علمی، ترویج خود کم بینی، بزرگ نمایی فرهنگ غربی، عادت دادن ذائقه مردم به واردات بجای احیای تولید داخلی، و نابودی کشاورزی و صنایع ملی 
می گویم: خوب است هر آزاد اندیشی فارغ از هر گونه تعصب هر کدام از موارد مطرح در بیانات رهبری را اجمالا یا تفصیلا بررسی کند و بفهمد چرا ما طرفدارِ منتقدِ انقلاب و مخالف 100 درصد رژیم ظالم و بی دین پهلوی اول و فاسد و بی اراده پهلوی دوم هستیم. البته این را هم اضافه کنم که به اندازه نزدیکی نظام و مسئولین آن به هر کدام از موارد مذکور به همان اندازه از اسلام دور و به سلوک پهلوی نزدیک شده ایم. به عنوان مشتی از خروار حرف ناصوابی نیست کسانی که می گویند شاه و شاهزاده رفت اما آقا و آقا زاده جایگزینش شدند و البته پر واضح است که این مورد اخیر بدتر از اولی ست که چرا که به نام دین ست و رنگ مذهبی دارد و عواقب آن خیلی بیشتر.
  • ۹۳/۱۰/۱۷
  • سیدمحسن