...تا أوابی حفیظ

...تا أوابی حفیظ

ترتیب زمانی نوشته ها را از بایگانی ماهانه بیابید
......................................................................
آن که او به غمت دل بندد چون من کیست؟

ناز تو یا ... بیش از این بهر چیست؟

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

همه پرسی

يكشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۳، ۰۷:۰۰ ب.ظ

مدتهاست بر این نظرم بالاخره سی و اندی سال پیش ملت خواهان چیزی بودند هنور هم عده زیادی بر همین رویکرذند اما خوبه و بالاتر لازمه همه پرسی در بعضی موارد صورت بگیره تا جمهوریت نظام بیشتر نمایان شود. از جمله اجبار به حجاب و ولایت فقیه و ...

من اشکالی نمیبینم حتی به نفع نظام تمام میشود، در کل موافق نظر رییس جمهورم هر چند نمی دانم منظورش دقیقا چیست اما حرف دل مرا زد.


پ.ن: رای من به استمرار ولایت فقیه بشرط وجود رهبری فعلی و عدم اجبار به حجاب(مثل نظر مرحوم طالقانی) خواهد بوذ و برای هرکدام دهها دلیل دارم.

پ.ن2: درباره حجاب خیلی بحث است اما به همین اکتفا کنم که کسی به این نظر رسیده که دیوانه وار شیفته چادر زن ایرانی است و یکی از ملاکهای ازدواج خودم همین یکی ست هر چند هیچ نظر سخیفی درباره بی حجاب ها ندارم چه رسد به غیر چادری ها. از منظر من پوشش چادر به زیبایی و شخصیت زن کمک وافری میکند. حجاب شرط لازم است و نه کافی و وافی. نداشتنش هم چیزی از انسانیت کم نمی کند اما از کمال شاید. حجاب الزاما حیا و عفت نمی آورد اما بشدت در این موارد موثر می افتد. به حجاب اعتقاد عجیب غریبی داشته و دارم اما به اجبار به آن در جامعه برای مسلمان و غیر مسلمان ابدا. البته این از موضوعاتی ست که هنوزم باید روش فکر کنم اما اخیرا دوستی بشدت مذهبی و اهل مطالعه به کمک قرآن ادعای مرا ثابت می کرد در حالیکه من عقلا به این رسیده بودم و هنوز آیات حجاب را درست حسابی بررسی نکردم، باید احتیاط کنم.


  • ۹۳/۱۰/۱۴
  • سیدمحسن