...تا أوابی حفیظ

...تا أوابی حفیظ

ترتیب زمانی نوشته ها را از بایگانی ماهانه بیابید
......................................................................
آن که او به غمت دل بندد چون من کیست؟

ناز تو یا ... بیش از این بهر چیست؟

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

کمثل..5

چهارشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۰۶:۳۱ ب.ظ

  • همین که گردی پیدا می شود یک "سبحان الله" بگویید، آن گرد کنار می رود. هر جا هم فیض و نعمتی به شما رسید:"الحمدلله"، چون شکرش بجا آورده ای گرد نمی گیرد.  هر وقت خطایی خطور کرد و خواست کدرت کند:"استغفرالله". هر وقت دیدی دارد غم تو را می گیرد با او صحبت کن.

  • گفت: دعا کن خدا حج مرا قبول کن  گفتم: آیا خودت آن را قبول داری؟  گفت: نه..   وقتی خودت قبول نداری من چه بگویم؟ یک وقت کلاه سرت نرود به من بگویی التماس دعا. اول خودت را بساز که آنچه را عمل می کنی خودت قبول کنی. کاری را که خودت قبول نداری من چگونه به خدا قالب کنم!

  • مومن از بس به بالا یقین دارد، این پایین تحریک نمی شود. هر چه سر وصدا باشد که آنجا نان کم شد،آب کم شد چنین و چنان شد باز مومن تحریک بشو نیست. اصل درون شماست که قویست و تحریک نمی شوید. مومن حرکت دارد ولی بدون تحریک حرکت می کند مومن اصلا محرک ندارد فاعل است.  
           اسماعیل دولابی
  • ۹۳/۰۹/۱۲
  • سیدمحسن