...تا أوابی حفیظ

...تا أوابی حفیظ

ترتیب زمانی نوشته ها را از بایگانی ماهانه بیابید
......................................................................
آن که او به غمت دل بندد چون من کیست؟

ناز تو یا ... بیش از این بهر چیست؟

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

دکتر ظریف

دوشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۳، ۰۶:۱۵ ب.ظ

از اول هم بهش خوش گمان بودم. ایشان را یک بچه مذهبی، یک مدیر موفق، یک سیاستمدار معتقد می دانم که شرایط زمانه را درک کرده؛ معادلات پیچیده مناسباتی را می شناسد و از عقاید انقلابی خود دست نکشیده است. اهل تدبیر است اهل تفکر است اهل مداراست اهل مقاومت است اهل شعار دادن است1 اهل توکل به خداست مردم دار است معتقد به رهبری ست و این روزها  در نبردی تمام عیار با اهالی استکبار جهانی و  رذالت های سران وهابیت کثیف دارد جان می کند. مسلمان نیست کسی که بدلیل گرایشات سیاسی خود خواهان شکست مذاکرات است تا حرف خودش و حزب خودش را به کرسی بنشاند و بازار انتخابات خودش را گرم کند. چه ختم و نذرها که جوانان مملکت برای جام جهانی و کیسه گل نشدن در برابر آرژانتین... کاش یک هزارم آن متوجه موفقیت فرزندان ایران اسلامی به رهبری جواد ظریف در مذاکرات (مبارزات) می شد. نتیجه هر چه باشد دشمنی دشمنان را می شناختیم از سالها قبل و صلابت بچه های خودی را نیز می شناسیم از سالها قبل. تا تیر آینده و مذاکرات آینده مصداقی بر فرج است ازین ستون به آن ستون، والا. 

پشت سر همه جریانات سیاسی و مناسبتی عالم باید دست خدا را دید. موحد اینگونه هست، اختیار آدما نیز همه سر جای خود، درکش مشکله اما ممکن است. مسئله اینست.

1- نماز اول وقت در مذاکرات

پ.ن: در این روزگار با توجه به جمیع شرایط راهی برای کم کردن شرّ قدرتهای سلطه طلب جهان نیست الا به مذاکره

......................................................................

بی ربط نوشت: امشب یکی از بچه ها سال پایینی پژوهشکده وقت نماز مغرب بهم گفت حاجی انحراف به چپ برای قبله 6درجه است شماها 20 درجه می ایستید. نمی دونم چرا از اوان جوانی به این چیزها اهمیت نمی دادم بهش گفتم تا 40 50 درجه بیخیال باش برو حالشو ببر. فأینما تولو فثم وجه الله را می دانم که بی ربط به اهمیت جهت گیری قبله هست اما خوب 10 تا 15 درجه ... 

بنظرم اشتباه میکنم و این خودش تعبد را می آزماید که ندارم. تعبد نتیجه تعقل است، خدایا منم و لارج گری هام. عمریست مامانم بهم میگه وضو گرفتنت محسن اشکال داره اما من همچنان توجه ندارم در حالیکه سالهاست میدانم اگر میخواهم خدا را در نماز حاضر بیابم در وضو ساختن دقت و توجه بایدم. 

خدایا سه دهه عمر و بی وضویی هنوز

خدایا سه دهه عمر و بی توجهی به قبله هنوز

  • ۹۳/۰۹/۰۳
  • سیدمحسن