...تا أوابی حفیظ

...تا أوابی حفیظ

ترتیب زمانی نوشته ها را از بایگانی ماهانه بیابید
......................................................................
آن که او به غمت دل بندد چون من کیست؟

ناز تو یا ... بیش از این بهر چیست؟

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

من و شیخ چند روز پیش

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۴۳ ب.ظ
me : ...
این فقط یکی از صدها برنامه ای ست که هم اتاقیم داره و گاهی سر اینها با هم بحث می کنیم. طبق آیات قران اگر فاسقی خبر آورد باید بررسی کرد اما خوب آشیخ بعضی حرفاشون درسته وبعضیش غلط
من ازتون میخوام حتما حتما تمام نامه های نوری زاد به رهبری رابخونید بعد این کلیپ ارسالی را ببینید درباره ... بعد درباره شایعاتی که درباره فرزند ... میشه تحقیق کنید بعد قضیه مرتضوی و جریمه مسخره 200 تومنی اش  وهمچنین ضعف و...ِ قوه قضاییه ایران و ضع زندانهای ایران. اینا رابه دوسه نفر دیگه  هم گفتم میخوام یک جلسه با هم صحبت کنیم من هنوز معتقد به این راهم اما چشم روی حقیقت را نباید بست کمکم کنید حق وباطلی که بهم امیخته شده را درک کنیم.
ضمنا لطفا وخواهشا مستند انقلاب 57 ساخته من وتو را حتما ببینید. باتشکر فراوان

شیخ: شریف بیارید با هم در مورد موضوعات صحبت میکنیم
شرمنده این روزها همه باید برعکس به خود و مسیر کربلا و عاشورا وصل شد و جواب را از مکتب امام حسین گرفت و زباله ها هم از ذهن حذف خواهد شد
میبینمتون 
یا علی

me:  سلام معلومه مبتلا نیستید یا اینکه رسالت و وظیفه خود را فراموش کردید یا اینکه...
حسین علیه السلام را همه مذهبی ها قبول دارن اما تعین راه حسین در کدام جبهه و خط وشخصیت است را همه نمی دانند.شرمنده شیخنا باید بگمتون ما هم هرشب روضه میریم گریه میکنیم گاهی سینه میزنیم بحث های مفید پناهیان که هرشب تو مسجد دانشگاه امام صادق برگزار میشه راپیگیری میکنیم اما خوب این بحث ها هم هست. وقتی شبکه من وتو این مستند را چند هفته پیش رو کرد هزاران سوال برای هم اتاقی وهمکلاسی پیش میاد که باید جواب داد آشیخ. شما بودبد که اولین بار تو اعتکاف یزد مسجد ملااسماعیل مسئله منتظری وامام خامنه ای را برای همیشه برای ماها حل کردید شما اولین نفرها بودید که مرا سیاسی کردید و عمر وجوونی و درس خود را برای تشخیص حق از باطل گذاشتم و تا حد زیادی هم موفق بودم. حالا تلویحا فرافکنی می کنید؟ نکند زمانی برسد که شیخِ لارج و باایمان ومسئولیت پذیر ما بیخیال دل به آتش زدن بشه و بخواد یک مسلمانی آروم وبی دغدغه داشته باشه. قطعا شما اینجوری نیستید که اینگونه مسلمانی ارزشی نداره اینو ازشما آموختیم جناب شیخ. دل به دریا زدن  یعنی دیدن مستندهای امیخته به حق وباطل شبکه های اونور آبی وسالم دراومدن از اون. شما فقط همین کلیپ درباره ... را ببینید آیا برای شما سوال نمیشه؟ الان با دوستی که از بسیجی های سرسخت هست حرف میزدم تایید کرد اموال مربوط به ... را. آیا این راه خمینی کبیر بود؟ الان عده ای حزب اللهی معتقد به این شده اند که رهبری صلاحیت برخورد با مفاسد اقتصادی را نداره و حضرت امیر در برابر مفاسد اقتصادی اینگونه نبود کما اینکه بلاتشبیه امام خمینی هم خیلی محکم بود وبی پرده اما من دفاع میکنم وحرف دارم در دفاع از تشخیص وعملکرد رهبری. خواستم شما کمک کنید همین وبس.
منظور من این نبود که  پسین عاشورا با اون همه مصیبت عظیم و اعظم بشینیم بحث سیاسی کنیم منظور من روزای بعد یا قبل عاشورا بود. شما برای ما همیشه متفاوت از آخوندهای راحت طلب دیگه بودید امیدوارم همین طور بمانید. یاعلی

شیخ: سلام و تسلیت
فایل را لطف میکنید مجددا ارسال بفرمایید
قابل دریافت نبود
از تذکرات شما تشکر میکنم
منتظر دیدار شما هستم
یا اباالفضل
حق نگهدارت 

me:اسلام اگر تند نوشتم عذرخواهی میکنم 
خیلی خوبید همیشه ما را شرمنده میکنید فعلا یزد نمیام 
عزاداری ها قبول درگاه حق
دیدار به آینده

شیخ:سلام و عرض تسلیت
فایل ارسالی باز نشد
لطفا مجددا ارسال فرمایید
یا حسین 

me: درباره فایل علت اینست که...
کاری نداره تو یوتیوب بزنید " ... را بیشتر بشناسیم" یا بجای ... میتونید شخصیت دیگر رابزنید
البته من با یک دوست مذهبی که ساکن تهرانه صحبت کردم گفت مسجدی که ایشون ساخته در...(بگمانم) ما بهش میگیم اسلام امریکایی 
با روحانی دانشگاه هم صحبت کردم گفت من خودم ده سال در مدرسه  علمیه ... تحصیل میکردم همین اشکال رابه ایشون داشتیم اما میگفت از حرام نیست
منتها مسئله اینه که آیا روحانیت با این رفتارش دین گریزی درست نمیکنه؟ قرار بود روحانیت از انقلاب برای خودش جیبی بدوزه؟ اینا انقلاب را بدنام نمیکنه
بنظرم تنها وتنها یک شخصیت سیاسی در مملکت مونده که هنوز آلوده نشده اونم رهبری ست. وای به حال دیگران که اسم ورسم امام خمینی را خراب کردن.

شیخ:سلام سید جان
از اینکه دغدغه دین و اسلام شما را به تحقیق و حساس بودن نسبت به مسائل انقلاب وا داشته و غم انحراف و دوری از آرمانهای انقلاب را میخورید خوشحالم که چنانچه غیر از این باشد باید احساس خطر نمود
ولی در این فضای وانفسا (مخصوصا در جمع هایی مانند تهران که فضا بازتر است و خصوصا دانشجویی و علی الخصوص جای شما)، تورهای گسترده ای پهن است تا در لباس دلسوزی، احساس از دست رفتن انقلاب را منتقل کنند تا مردم از صحنه خارج شوند
لذا باید مواظب بود در تحقیق و شناخت افراد ومخصوصا کسانی که در زمان ما نیستند وسواس به خرج داد و با مبانی حرکت کرد تا خدای نکرده دچار خطای در تحلیل نشویم
صحبتهای چند ماه پیش آقا را مرور کنید در مورد تحلیل غلط...
در مورد آن مرحوم هم این مباحث از قدیم مطرح بوده و چیز جدیدی نیست
البته باید دید چه کسانی این حرف ها را میزنند و هدفشان چیست ؟؟؟!!!
خوب است یک دوره جریان شناسی گروه های موافق ومخالف نظام را از دست انسان صد در صد امین مطالعه کنید تا بفهمید که در درون این نظام اسلامی چه گروههایی در حال تجدید قوا هستند و فکر کنم فتنه پیچیده ای که بزرگان دین به آن اشاره میکردند در حال شکل گیری است که خیلی ها را با آب می برد
مثلا در مورد آیت الله ... میتوانیم یک ملاک مطمئن را که بتوان به آن تکیه کرد و آنهم  پیام تسلیت آقاست! اشاره نمود.
چون ایشان غلو یا دروغ نمیگویند پس وقتی میفرماید:"................."
نمیتوان وصله های ناجور سیلی خورده های انقلاب را بهشون چسباند، اگرچه که نمیتوان از خطاهای هیچکس چشم پوشی نمود!
لذا درخواست میکنم با دقت بیشتری موصوعات را رصد کنید 
مثلا این جمله آخر نیز شابد با این کلیت قابل دفاع نباشد که:
بنظرم تنها وتنها یک شخصیت سیاسی در مملکت مونده که هنوز الوده نشده اونم رهبری ست. وای به حال دیگران که اسم ورسم امام خمینی را خراب کردن
چراکه میتوان گفت با اینهمه خطای بعضی مسئول نمایان و کنه های سیاسی هنوز هستند کسانی که آلوده نشده اند و همین ها هستند که باعث شده انقلاب ما تاکنون استوار به پیش رود
مانند شهید شهریاری و احمدی روشن ها هنوز هستند !!! اگرچه "قلیل من عبادی الشکور"
یا حق

me:بله البته ما به همین راهنمایی ها نیاز داریم البته در بحث های اینده وحضوری مفصل صحبت خواهیم کرد که البته بی رودروایسی بحث های چالشی خواهد بود وبه کلی جواب دادن مسئله ای حل نمی شود. نمونه هایی که شما نام بردید از جوانان دانشگاهی هستند نه از مسئولین نظام بویژه روحانیت که بسیار زیر رصد اهالی مختلف جامعه اند. بازم ممنون از وقتی که گذاشتید امیدوارم"انقلاب 57 من وتو " را  حتما ببینید.ضمنا تنها ملاک ما قرآن واهل بیت است و دراین راه از عقل هم در حد خودش کمک می گیریم من به همین سه حجت مذکور براتون حضورا ثابت میکنم انحرافات عظیم انقلاب و روحانیت را وشما هم بی تعصب نقد کنید و جواب بدین تا برایم حل مسئله شود. تا آن روز التماس دعا. خداشاهد است که انتقاداتم از نظام و روحانیت ومسئولین وبعضی اشکالات احتمالیم به رهبری وبعضی شبهاتم درباره خمینی کبیر فقط وفقط بخاطر عدم انطباق با دین است ومرام ائمه آنهم واضحات و محکمات رفتار ائمه . البته این دیدگاه من است که خیلی هم بیگانه از قرآن و روایات نیستم اما بهرحال همین عقل که شاهد انحرافات است مرا به کسی(شما) ارجاع داد که هم دین را بیش از من میشناسد هم سیاست را. اما باید قبول کنیم گاهی بر حق بودن اصل انقلاب و خوبی های فراوان رهبری وامام خمینی بچه حزب اللهی را برندیدن عمق فاجعه و یا توجیه وتاویل حوادث و تعطیلی عقل و فراموشی صریح روایات کشونده که البته ان شاءالله درمورد من وشما اینجوری نخواهد بود. من ببش از اینکه وامدار و مرهون انقلاب ونظام باشم شیفته راه و منش امامان معصومم و به قول یه دوست سرسخت بسیجی اما منصفم که گفت اگر برایمان ثابت شد راه اینها در جبهه مقابل با دین است دست از حمایت برخواهیم داشت وتعارفی با کسی نخواهیم داشت وان شاءالله ترسی هم نخواهیم داشت. دفاع ما از انقلاب دفاع یک مغزخشکیده جاهل مقلد نیست بلکه مبنایی دینی و ایدئولوژیکی دارد و اگراینها باهم منافات داشت طرف دین هستیم نه روحانیت حاکم.
بی تعارف بگم من صلاحیت را در خود رهبری میبینم نه جایگاه ولایت فقیه وبنظرم با این عدم اقبال مردمی ونبود شخصیتی خودساخته و پرهیزکارو شجاع و باعرضه بعد 120 سالگی رهبری این تز را قابل ادامه نمیبینم. البته برای این حرفم خیلی دلیل دارم که اینجا مجالش نیست البته برای رد این نظریه اخیرم (که والله از خلوت خودم حاصل شده والقای هیچ دوستی یا شبکه ای نیست) با شما به مباحثه خواهم نشست تا به حقیقت برسم وضعف های استدلالم برایم اشکار شود. این قد دایره نظر وتفکربعضی از دوستان مذهبی وانقلابی تنگ شده که تا حرفی درباره نظام زدی باید پشت سرش بگویی من مسلمانم وشیعه و معتقد به ظهور تا خلط مبحث نشود اما برای شما نیازی به این تذکر نیست. 
سلام بازم تاکید میکنم اینا که قسمتی از ایده هام بود را هیچکدوم بعنوان رأیی مسلم وخدشه ناپذیر فرض نکردم. پس نگران نباشید به کمک شما والبته تقوا(که ندارم!) به نتایج خوبی خواهیم رسید. منظورم از این ایمل این بود که بدانید من یاد گرفته ام تا به نتیجه ای رسیدم سریع ان را بی برو برگشت نپذیرم بلکه مدتها در آن اندیشه کنم.
مثل کتاب "23 سال" علی دشتی درباره پیامبر که سالها پیش وقت مطالعه شبهاتی برایم افرید اما لطف خدا اغلب حل شد وعشقم به پیامبر فزونی گرفت. پس نگران نباشید ونگید سیدمحسن از دست رفت. من هنوز طرفدار این رهبر واین نظام دربرابر نظام ظلم واستکباری هستم که توسط امریکا وانگلیس واسرائیل دنیا را به لجن کشیده اند و مهمترین شاخصه صلاحیت رهبری هم در مقابل اینها ایستادن است. والسلام

شیخ:سلام 
سید محسن تازه داره به دست میاد!!
پذیرش اعتقادی بدون به چالش کشیدن مبانی آن برای یک جستجوگر، انتحار فکری است
کما اینکه شنیدن حرف یک طرف قضیه،جمود فکری خواهد آورد
لذا باید مواظب خباثتهایی که در صدد منحرف کردن ذهن به مباحث حاشیه ای هستند بود
و به قول معروف از متن به حاشیه نپردازیم
موفق باشید
در پناه حق

me:بله خدا راشکر متوجه این مهم هستم
به امید آن روز که بجای این خوشگل جملات از شما شنیدن(والبته مفید) وارد جزئیات بشیم و حسابی بحث بکنیم و حتی از نفی به اثبات برسیم .

شیخ:سلام 
من رسیدم قم
منتظرم آخر هفته ای را با بچه ها قرار بذارید بیایید جمکران، و زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها 
اینترنتی نمیشه زیاد روی مباحث خورد شد
یا حق
مشتاق دیدار

me:  سلام شنبه کوییز دارم بعد هم دوسه هفته آتی باید سمینار بدم فرصت ندارم اما حتما یه فرصتی خدمت میرسیم و در محضرتان کسب علم میکنیم.

پ.ن: شیخ را از اعتکاف سال 81 مسجد ملااسمعیل یزد شناختم واز اون وقت تا الان رفیقیم و خیلی صمیمی. شیخ نیمی از عمرشو خارج از ایران در تبلیغ گذرونده، در والیبال مهارت کم نظیری داره بنحوی که اگر دنبال طلبگی نرفته بود و به این ورزش پرداخته بود لیگ برتر والیبال ایران بود(حداقلش) و در درس هم حداقل یک پزشک متخصص. به سه زبان عربی ، انگلیسی واسپانیولی مسلط است و در یک کلمه متفاوته از همه هم دوره ای ها و هم سن وسالاشه، بی هیچ چشمداشتی خودشو دربدر کرده در آمریکای جنوبی فقط وفقط برای تبلیغ اسلام
پ.ن2: این ایمیل دادن ها همه مربوط به 8 و9ام محرم امساله.
پ.ن3: درباره اشکالی که برعدم امکان نظریه ولایت فقیه کردم چند روز بعد(یعنی چند روز پیش) تا حد زیادی مسئله برایم حل شد.
پ.ن4: گریزی از حذف و ویرایش نبود.
  • ۹۳/۰۸/۲۸
  • سیدمحسن