...تا أوابی حفیظ

...تا أوابی حفیظ

ترتیب زمانی نوشته ها را از بایگانی ماهانه بیابید
......................................................................
آن که او به غمت دل بندد چون من کیست؟

ناز تو یا ... بیش از این بهر چیست؟

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

درباره استاد شایق

جمعه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۱۹ ق.ظ
ساعتی تا اذان صبح جمعه و من مسحور سخنان استاد شایق این یگانه شهرمان در باب تفسیر آیات نورانی قرآن. به به! فردوسی پور یزمانی میگفت چه میکنه این مایکل اوون من میگم چه میکنه این استاد شایق؟!! جانم.طوفانی میکنی استاد خودت هم نمیدونی
و همشهریانم  چه میدانند استاد شایق چیست؟ کیست؟ چه می کند؟ چگونه می اندیشد؟ چه ذی قیمت است؟
بعضی وقتها به بعضی از دوستان که اومدند کلاس تفسیر و بعد از افتادن همون ترم اول رها کردند میگم که ما باید جوابگوی نعمت حضور و وجود این اعجوبه متفکر شهرمان باشیم. گاها به شوخی میگم از ما شب اول قبر درباره استاد شایق سوال می کنند که چه کرده ای با این نعمت؟ من کار به هیچی ندارم ولو بدترین آدم زمان ما (فرض محال) اما این جوشش و این متانت واستدلال را ما کجای دنیا میتونیم پیدا کنیم؟ خداوند بواسطه استاد شایق قرآنش را برایم ترجمه کرد
خدایا تو را شاکرم  که من استارت علاقه وتدبرم در قرآن را توسط دوستانی چون مختاری و روح اله زدم آن زمان که کمتر از 18 سال داشتم و جز سیاوش قمیشی گوش دادن  و تو توهم رفتن هیچ خیال و انگیزه ای نداشتم. حسن مختاری بود که  مرا با بعد فیزیک و آیات علمی قرآن آشنا کرد و من شیفته فیزیک  با دیدن آیه ای که بر فشار دلالت میکرد به وجد اومدم. چقدر باعث تاسفه که اینقد شیفته و خودباخته  علم بودم که از قدر و منزلت علم فیزیک به آیات نورانی و انسان ساز  قرآن رو کردم . این خود جرقه ای بود اما من مصیبت میدونم و ناشی از جهل.بماند چرا.  در هیاهوی انتظار انتشار کاست جدید سیاوش و حبیب، روح اله پیشنهاد گوش دادن خدابیامرز شحات بهم داد و این انگیزه بالاتری شد. چون گوشهامو عادت داده بودم که یچزی گوش کنم بالاخره وچه خوب بود چند آیه ای از قران را هم برای اولین بار امتحان میکردم.بعد تفسیر رابا رهنمای آقای هاشمی رفسنجانی آغاز کردم(خدا از هر نظر حفظ وهدایتش!! کنه) بعد ثلث قرآن را با نمونه آقای مکارم کار کردم وسال 86 بود که کم کم با این بزرگمرد عرصه تفسیر ایران زمین آشنا شدم.خدایا شکرت
خدایا تو آیات قرآن را برای اولین بار توسط استاد شایق برایم باز کردی، جواب شبهاتم را توسط استاد شایق بهم دادی، توسط او زیبایی قرآن رابهم چشاندی، توسط او شوقی از با قرآن دمخور بودن را بهم هدیه کردی. با او قرآن را شناختم و با او دارم قرآن را بیشتر میشناسم و ازت میخوام با او این مسیر را ادامه بدهم.خدایا تو شاهدی یکی از انگیزه های ادامه حیات من تو این روزگار وانفسا شناخت بیش از پیش این مغفول نجیب، این مهجور ناشناخته، این قرآن عظیم می باشد که در سایه وجود استادی همچو  استاد شایق برایم نمایان می شود. استاد شایق روزنه نوری براین تاریکی وجودم  باز کرد که گاها تو پوست خود نمی گنجم. غذای روحی من شده آیات قرآن با بیان استاد شایق.گاهی وقتاها بچه ها تعجب میکنند که میگم فهم آیات قرآن برای من توسط استاد شایق از تحصیلات دانشگاهی  هم مهمتره. بخدا مهمتره. البته این نباید در مقابل اون قرار بگیره واصلا تقابلی نیست.  هر دونیازه اما...
من عمیقا اینجور احساس میکنم که مثل ایشون تو ایران 5 نفر نداریم وتمامی مشتاقان قرآن ایران زمین به ایشون احتیاج دارند مگر آنانکه سر سفره استثنای روزگارمان بلکه شخصیت بی بدیل تمام اعصار دوران غیبت کبری عبدالله جوادی نشستند.اونا حسابشون جدا و بهره ای بالاتر و حظی وافر میبرند اما نیاز من دانشجو استاد شایق هست وبس فعلا.
خدایا تو شاهدی که که نه ایشون مرا مشناسه و نه نیازی به تملق گویی من داره من فقط احساس قلبی خودم را گفتم و حتی چندباری شده که شفاهی یا کتبی  به ایرادات ایشون اشکال کردم و بعضا قانع نشدم اما پس از آشنایی با ایشون و آگاهی از  برداشتهای موشکافانه استاد بود که برای اولین بار حس زیبابودن، عجیب، دقیق و آسمانی بودن آیات قرآن وجودم را فراگرفت. ای کاش همتی میکردم تا بهره ای عملی ببرم .افسوس که ...
میان همه غم ها یکی از مسائل لذت بخش زندگیم وجود استاد شایق است. مسئله اینست.

  • ۹۳/۰۱/۱۵
  • سیدمحسن