...تا أوابی حفیظ

...تا أوابی حفیظ

ترتیب زمانی نوشته ها را از بایگانی ماهانه بیابید
......................................................................
آن که او به غمت دل بندد چون من کیست؟

ناز تو یا ... بیش از این بهر چیست؟

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

در ادامه صحبت

دوشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۲۶ ب.ظ

هوالعالم

در ادامه اینجا و اینجا:

نوشتسلام محسن عزیز 

 ایمیلی که در پاسخ به بنده دادی و این ایمیل رو هم خوندم... خیلی خوبه که این مسائل فکری رو پی میگیری و برای کارها و افکارت دلیل داری...

راستش خیلی دوست دارم با صحبت هایی با شما و از بین بحث هایی که در پی حقیقت هستیم و نه جدال و بحث خصمانه، مطالبی رو جهت توشه ی راه قرار دادنم برگیرم... (!!! اوه چه فعلش قدیمی شد!)

اما باور کن به خیلی چیزها شک دارم؛ احساس میکنم نیاز به یک ماه فکر ناب و تفقه و فکر عمیق دارم تا مرزهای خودم، دنیایم و خدایم رو پیدا کنم و بتونم بین آنچه میخوام و آنچه وجود داره، ارتباطی منطقی پیدا کنم... انگار نیاز دارم یه ماه تو غاری بشینم و تنها از همه چیز سر در بیارم...

واسه همین برای پاسخ دادن به حرف هات آمادگی ندارم... اما احساس الآنم اینه که در کل تو دنیا (در مقطع زمانی فعلی) ما نمیتونیم کشوری با سیاست های پاک و الهی پیدا کنیم (و این رو خیلی صریح میگم که در کشور خودمون ایران، این مسأله منحصر به قوای سه گانه نمیشه و آن شخصی که همیشه تنها میخوننش و کاردرست معرفی اش میکنن، مشکلات و ضعف ها و ناراستی های زیادی داره...)...

برای ما این بازی های دنیا و فریبهای حجاب اندر حجاب تنها دور کننده است. نه اینکه نباید جبهه گیری داشته باشیم، اتفاقاً هر کاری کنیم ما جبهه گیری خاصی رو در مقابل واقعیت های پیرامونمون خواهیم داشت. اما چه کنیم که اونقدر دنیا پیچیده شده که شناخت سره از ناسره بسیار سخت شده. حداقل در بحث سیاست و ...

[برام این مسأله هم جالب بود که تو ماه رمضون موبایلت رو خاموش میکنی برای یه ماه!!! چرا واقعا؟؟؟!!!]

 

اما به عنوان خاتمه کلام، من آرزو میکنم که به «کلمه» دست پیدا کنیم، معرفتی آنی که در همان «آن» تعریف میشه و به واسطه اون همه حقایق روشن، قلب آدمی از عشق و عقل لبریز و سرشار از حکمت و رحمت و صلابت میشه... «الله» وجود نامتناهی و پاکی است که همانند اکسیر حقیقی حیات و بلکه قانون مطلقه که حق است در کائنات جاری است. حرفی زده نمیشه بالای سخن او. و کاری انجام نمیگیره مگر به خواست او... پاک است و شاید همین ذکر «سبوح قدوس رب السماوات و الارض و ...» برای توصیف او بس عظیم و کفایت کننده است. که پاکی همه چیز است. و (پاکی) در دل خود قدرت را و شکوه و زیبایی را نهفته دارد.

 سالم و در پناه حق باشی

دوستدارت

مهدی

1 تیر 94

***************

جوابیدم:

سلام بهت تبریک میگ بابت "روح حقیقت طلب" و کنجکاوی که داری

این "حیران" و در پی آن "طلب" اگر به منبع اصلی زیبایی وعلم، الله جل جلاله وصل نشود ممکن است دردسر ساز بشه برات و بالعکس برات کارساز خواهد شد إن شاءالله

قبلا هم گفتم شک گذرگاه خوبی برای وصال حقیقت است پس برای گذر از وسوسه و اضطراب شک و رسیدن به آرامشِ یقین باید مطالعه را شروع کنیم که بستری برای تفکر وتعمق است و درکنار اون با "بندگی" به اون قلب سلیم مورد اشارت و فرقان دست پیدا کنیم که خوب حتی گفتن این حرفا هم برای امثال من زیاده چه برسه به عمل

درباره "غارنشینی یک ماه" خوب الان وقتشه دیگه. خداوند خلوت نشینی یک ماهه را در ماه رمضان قرار داده و پیامبر هم با اون عظمتش 10 روز از همین ماه را در اعتکاف می گذروند. میشه صبح تا عصر سر کار رفت و پسین وشب جز به ضرورت (مثل رابطه با مادر) با عالم و آدم قطع رابطه کرد. حضرت روح الله دیدارهای عمومی خود را در ماه رمضان کلا تعطیل می کرد و همین استادنا طاهرزاده هم گویا کلاس عمومی نداره در ماه رمضان. خاموشی موبایل من که تقریبا فراگیر ست در طول سال اما خوب ماه رمضان به تقلید از بزرگان بیشتر در انزوا و خلوت میخوام باشم و این برای من یک ژست است تا واقعیت و بهره برداری و تمرینی ست برای بعد 40 سالگیم 

 

گفتیما نمیتونیم کشوری با سیاست های پاک و الهی پیدا کنیم می گویمت که اصلا التماس مومن برای ظهور مبنایش همین است دیگه، نیاز ما به تعجیل در فرج مولا باید مبنایی داشته باشه یا نه؟ روایت میگه همه ملت ها و انواع تیپ ها وتفکرات و... تا قبل ظهور مدتی را حکومت خواهند کرد تا بعدا نگن ما میتونستیم عدالت را بقرار کنیم و توفیق حکومت داری نداشتیم و کذا ... یعنی همه میان هیتلر موسولینی صدام بوش  شارون گاندی خمینی و قبلی ها هارون الرشید معاویه .... تا عجز همه اعم از حقگرا تا باطل ها مشخص بشه وحتی دوران شگرف حکومت نبوی وعلوی هم به آنچه که می خواستند بدلیل عدم همراهی تمام وکمال ملت نرسید و آرزوی هر نبی و وصی ظهور و حکومت حضرت مهدی ست

در مورد اشاره دیگری که در بحثت داشتی ما هم بگونه ای مقر هستیم به دو صفت اول ونه صفت سوم، ویادت هست حتما که اشاره به خیرالموجودین کرده بودم. فقط همون عراق را ببین وتفکرات امثال سید صادق شیرازی، تندروی و بی سوادی بعضی از به اصطلاح مراجع دیگه را ببین، بی طبع بودن وکج سلیقگی بعضی علمای دیگه را ببین و روحیات و سخنرانی ها و جهت گیری ها وبه قولی لارج بودن رهبری را هم ببین ودر کنار هم مقایسه کن اینا را تا یچیزایی برات اثبات بشه(در جای خودش مقاله ای مفصل می نویسم که فکر کنم چیزای جدیدی برای اثبات واقعیت ها داره)

درباره پیچیدگی دنیا و مشکلات تشخیص سره از ناسره خوب من وتو باید اول مبنامون را درست کنیم ما هنوز درست قرآن را کار نکردیم نهج البلاغه را حتی مطالعه نکردیم چه برسه به بررسی و تعمق و خیلی از اصول اعتقادی مون می لنگه پس ابتدا بِیس را باید اصلاح، پرورش و تقویت کرد ولازم نیست خودمون را آلوده  به شبهات سیاسی کنیم فقط در حدی که وظیفه  را تشخیص بدیم اونم بوقتش پس برای ما معرفت نفس و معرفت خدا واجبه کارهای دیگه مستحب و گاهی مکروه شایدم...

منظورم مشخصا اینه که قرار بود بجای درگیری در مباحث سیاسی که کمتر به جواب خواهی رسید به تشنگی روح خودت پاسخ بدی و من تو مرز مهران اشاره به مباحث صمدی آملی کردم که قرار شد پیگیری کنی مباحثی که میتونه آبادمون کنه حالا هم یکی از سه پیشنهاد زیر را درنظر بگیر و در فراغتت به اونا بپرداز بسته به علایق و نیازی که داری

1 مباحث "معرفت نفس و طهارت" صمدی آملی (گوش به شایعات نده که نعم الاستاد)

2 مباحث و سیر مطالعاتی استاد طاهرزاده که حتی 3 نفر به تکمیلی و ذوالفنونی ایشون تو ایران بنظر من نداریم

3 مباحث و سخنرانی های استاد دینانی در برنامه معرفت که هم صوتی هم تصویری اون را میشه از سایت ایشون دانلود کرد و من سابق هروقت از تلویزیون گوش می دادم تا چند روز مست می شدم، راستی چه شیرین است سخن گفتن دینانی. الان بیش از 200 صوتشون را رو لپ تاپ دارم اما باور کن می ترسم با گوش کردن بهشون بیخیال دنیا بشم و فعلا شروع نکردم گوش کنم

راهکار همین است که گفتم ولاغیر

این ها نظرات منه و باید در راه سیر و سلوکت حتما با دیگران خصوصا راه رفته ها مشورت کنی  و نه با منی که فقط یچیزایی شنیدم وخوانده ام وبس.

ارادتمند ودوستدار تو سیدمحسن

5رمضان 

یاحق

 

  • ۹۴/۰۴/۰۱
  • سیدمحسن