...تا أوابی حفیظ

...تا أوابی حفیظ

ترتیب زمانی نوشته ها را از بایگانی ماهانه بیابید
......................................................................
آن که او به غمت دل بندد چون من کیست؟

ناز تو یا ... بیش از این بهر چیست؟

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

یه دوست نوشت

دوشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۳۵ ق.ظ

یه دوست صمیمی و مومن  طی ایمیلی به من این چنین نوشت:

سلام

من بلد نیستم نصیحت کنم مخصوصا تو را...

قبول دارم تو قوی هستی اما آیا قویتر از بابا آدم و نه نه حوا هستی که این ابلیس رانده شده پدرشونو درآورد؟

گفتی:....محبت امیرالمومنین و همچنین مباحث عرفانی طاهرزاده اگه نبود من الان معلوم نبود چه شرایطی داشتم....

خدا را شکر.خوبه.اما من می ترسم و باید ترسید!

این جمله را به یادگارم دارم و به تو به یادگار میگذارم حتی بعد از مزدوج شدن:

از  نامحرم باید  یوسف وار پا به فرار گذاشت...

حرف زدنشان، نگاه به راه رفتنشان، خنده دلربایشان، جملات کشیده شان، نگاه به چشمان خطرناکشان،و... از همه مهمتر صدای( تاکید می کنم) صدای صدای صدای کِش کِش پایشان،  و بوی عطرشان، مگر تو نبودی که پارسال اون فیلم عبرت آموز"هیس دخترها فریاد نمی زنند" را به من دادی؟ قصه از کجا شروع شد؟به کجا ختم شد؟آنجایی که آن مرد مجرد بیچاره در حال و هوای خود بود  و داشت تاب می داد اما شیطان از طریق بو! بله بوی نامحرم وارد شد و ذهنش را تاب دادو...

به خدا من تنم از این گفته ات لرزید و می لرزد...

من خودم تیرخورده شیطانم و امیدم فقط به خداست...

گاهی از اوقات زن گوینده اخبار زنده با آرایش و صدای تحریک برانگیزش حالت درونی انسان را شعله ور می کنه که این صدا برای شخص شنونده حرام میشه...

ریزتر از این مساله رادیو ماشین با گویندگی برخی از زنهای شیطون نیز خطرناک میشه که برای من شده...

انشاء الله با ظهور حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) زندگی اسلامی بروز پیدا خواهد کرد.و شاهد این صحنه هایی نظیر اینها نخواهیم بود...

دین و عمل بدان علاج کار ماست...

درست است محبت امیرالمومین کارها می کند اما او که خدای تقوا و خدای خدا ترسیست از صدای زن نامحرم می ترسید و می لرزید .تکلیف ما که دیگر روشن است.

چه جمله قشنگی به من هدیه داد اِبراهیم روحانی:

"من صدای خواننده زن را گوش نمی کنم.   امتحان کرده ام و صدای زن روی تک تک سلول های مغزم اثر منفی می گذارد. "

شرمنده عزیزم. یه خوردش برای یادآوری خودم بود که توی دام نیفتم، اما باورکن ترس از نامحرم ترسی الهی است.

"شاید تعجب کرده باشی از این جملات و با خود بگویی که ... هنوز محسن را نشناخته است؟! باید بگویم که چرا!سید محسن را شناخته ام و خوب هم به او عارفم اما باید اقرار کنم که هنوز ابلیس را نشناخته ام!"

 

هنوز که هنوز است نتوانسته ام این شطرنجی نگاه کردن به نامحرم را به خورد چشمانم بدهم... (خیلی سخته واقعا سخته...)

ملاکی که سالهاست برای انتخاب همسر آینده برگزیده ام:حجاب نیست بلکه حیاست.

حیا دایره بزرگی ایست که اگر یک زن آنرا داشته باشد دایره کوچک حجاب درون آن قرار دارد و محال است کسی حیاء واقعی را داشته باشد و بی حجاب باشد. اصلا کسی که حیا دارد تنش می لرزد از اینکه با نامحرم خلوت کند. مگر می شود کسی حیا داشته  یاشد و با نامحرم بخندد و ...البته خود حیا هم شدت و ضعف دارد ولی در کل ملاک باید حیاء باشد که حجاب و عفاف و... زیر مجموعه های آن هستند.

از حیا حضرت فاطمه زهرا(س) به دختران جوان و نازنین ما چه آموخته اند؟

این سوال   در ذهن من وجود دارد که واقعا آیا آن چادر خاکی بود یا خاکی شد؟چادر خاکی حرفهایی دارد که جای بحث دارد.

امروزه چادرهای براق  دل مردان خاکی را  از جا میکند...چرا؟ البته اکثراً جاهل به این مسائل هستند و واقعا زنان نازنینی در کشورمان وجود دارند اما...

الگوی ما در انتخاب همسر و مادر آینده فرزندانمان فاطمه(س) هست و دیگر هیچ.

 

  • ۹۳/۱۲/۱۱
  • سیدمحسن