...تا أوابی حفیظ

...تا أوابی حفیظ

ترتیب زمانی نوشته ها را از بایگانی ماهانه بیابید
......................................................................
آن که او به غمت دل بندد چون من کیست؟

ناز تو یا ... بیش از این بهر چیست؟

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

پس کی؟

سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۳، ۰۲:۳۷ ق.ظ

یا غافرالخطایا

این روند تا کی محسن؟

میخوام باهات رفیق بشم محسن! باور کن. سه دهه عمر بهت فحش دادم بهتر نشدی بلکه لج بردی و بدتر شدی. میخوام باهات خوب تا کنم 

اینقد سرکشی نکن بگذار چند کلام نصیحتت کنم محسن. گوش کن ببین چی میگم

تو اعتقاد داری بالاخره یا نه؟ به معاد معتقدی یا نه؟ به اینکه حساب کتابی تو کار هست معتقدی یا نه؟ میخوای خوب بشی یا نه؟ 

اگر جوابت منفی ست که خوب هیچ تکلیف مشخصه اما با شناختی که من ازت پیدا کردم انصافا دغدغه دینت را داری، نداری؟

داری، خوب پس چرا گاهی با یک خداناباور خیلی فرق نمی کنی؟ چرا تو که به واجبات دین و محرمات آن عقلا و شرعا ایمان آورده ای به جمع مومنین نمی پیوندی؟ چرا نمی فهمی که وقتی نداری؟ چرا نمازت اینجوریه؟ چرا...

آهان یادم رفته بود قرار شد سرزنشت نکنم پس ادامه نمیدم فقط مجددا متذکر خاطر شریفت میشم که وقت بسیار تنگ است نکند جا بمونی؟

محسن جان به خدای یگانه قسم که دوست دارم تو را از رستگاران عالم ببینم اما با این اوضاع که تو در پیش گرفته ای به خدا محاله در عرصه ای از دنیا گرفته تا آخرت بجایی برسی؟ موکد به دوستات میگی همت و همت و همت و اینکه هرکه در هر موقعیتی به جایی رسید از ورای پشتکار و استقامت هموست و نه شانس و معجزه و حتی استعداد پس چگونه ای که خودت عامل نیستی؟ می بینی هر چه تلاش میکنم که ملامتت نکنم نمیشه ای خاک بر سر خر نفهمت محسن که این بلاها را سر خود آوردی تا جاییکه به این حد مایوس گشته ای. میخوام یجا ببندمت تا میخوری کتکت بزنم نکند آدم بشی. استعداد داشتی نداشتی؟ پدر ومادر خوب داشتی نداشتی؟ دوست خوب فراوان داشتی نداشتی؟ موقعیت اجتماعی خوب داشتی نداشتی؟ امکانات مالی در حد نیاز داشته ای نداشتی؟ سلامتی و زیبایی داشته ای نداشتی؟ فرصت های طلایی بکرات داشته ای نداشتی؟ تو فقط یک دلیل بیار یک عذر پیشه کن تا من این درجه ازسقوط همه جانبه ات رابتوانم بفههم

بخدا قسم مستحق ملامتی اونم چه ملامتی محسن

بخدا قسم مستحق عذاب دنیا و آخرتی چه عذابی

خدا را خدا را که لطف أرحم الراحمین و أکرم الاکرمین شامل حالت بوده که رسوای زمینیان نشده ای 

محسن نگو مدام تو سرم میزنی و مرا آدم حساب نمیکنی و از این حرفا. خودم هم اول کار بهت گفتم قصد نداشتم دوباره اینجور تحقیرت کنم  اما تا درد دلمو باز می کنم روانی میشم و فقط با ناسزا بهت گفتن آروم میشم.

آقا محسن نعمتی بود که خدا در اختیارت بذاره و تو ضایع نکرده باشی؟ ها؟

پس کی دیگه بناست آدم بشی. ریش و مویت سفید شد، نگاهی به خودت بینداز ببین با خود چه کرده ای و خدا با تو چه با ملاطفت تا کرده؟ 

آقا محسن آیا مساوی ست کسی که نمی دونه خبرهایی هست و تو که بخوبی میدونی؟

آقا محسن آیا کور مساوی با بیناست؟

آیا ظلماتی که تو خود را در آن گرفتار کرده ای با نور مساوی ست؟ آیا روشنایی با تاریکی برابره؟

آیا خبیث با طیب برابرند؟ آیا مومن با فاسق برابر است؟ آیا مسلم با مجرم برابر است؟

این غفلت تا چند؟ میگی آگاهترین خلایق به معارف دینی هستم بفرض پذیرش این ادعات خوب پس چرا فاسق ترین امت محمدی؟ ها چرا؟ اگه نیستی بگو تا بیخود متهمت نکنم.... این سکوت تو حرفها دارد محسن جان کاش بمیری تا از شرت عالمی راحت بشه

این حمل تورات تا کِی؟ پس دیگه کِی؟ تا کجا؟ تا کِی؟ 

تو قبول داری که خوب یا بد بودنمون  به اراده و انتخاب خودمون بسته هست یا نه؟ نکند معتقد بجبری؟ معتقد هستی به "قد افلح من زکیها" یا نه؟

آقا محسن دنیا را بخوای آخرت را بخوای با این رویکرد محال است محال که به هیچکدام برسی، از ما گفتن از تو...

میدونم درکت میکنم که میخوای خوب بشی اما زورت به خودت نمی رسه اما من یه سوال ازت دارم چه کسی اینقد به سگ نفست رو داده که اینجوری بر جسم و روح و اعمال و افکارت حکم براند؟ ها کی؟ بخدا قسم که محسن دلم بدجور برات میسوزه

آقا محسن یعنی میشه تو هم دست از این سرکشیت برداری و در جمیع احوال متواضع بشی


اللهم لا أجد لذنوب محسن غافرا من هر چی گشتم خدایا آمرزنده ای برای گناهان محسن پیدا نکردم دیگه خود دانی خدا.

خدایا این دنیاطلبی و دلبستگی به دنیا ست که این بلا را سر محسن ما آورده پس اللهم إنی أسئلک سوالِ خاضعٍ متذللٍ خاشع أن تسامحه و ترحمه و تجعله بقسمک راضیا قانعا و فی جمیع الاحوال متواضعا

خدایا کاری بکن با دل این بنده ات که دست از قلدری برداره و حریم کبریاییت را درک کند و از معصیتش بکاهد. خدایا گیرم که تو او را ببخشی با این شرمندگی نزد تو در قیامت چه کند؟ ها چه کند؟ خدایا یک توجهی تو به دلها کن خدایا... خدایا




  • ۹۳/۱۱/۰۷
  • سیدمحسن

نظرات  (۱۴)

آقا امیرالمومنین
شما معنی تحویل نگرفتن رو خوب میدونید :'(
خیلی خیلی محتاج نگاه دوست داشتنی تون هستیم
یا ربنا
اغثنا
40 ســـــــــــــــــــال؟!
انصاف نیست
نمیدونم
تقوایم با هر تق وا میرود
ایمانم....
ولش کن
الهی
بیشتر از همیشه
نگاهی
بعضی از مسئولین انگار پست گرفتن ک خیانت کنن فقط
یاحبیب من لا حبیب له
الهی
تو به از من در کویت هزارها داری
ولی بدان ک گدایت فقط تو را دارد
  • بــُگــذار گـمنــامـ بمـــانـَـم
  • دردش میگیره آدم...
  • بــُگــذار گـمنــامـ بمـــانـَـم
  • دردش میگیره آدم...
  • کمی بودن ...
  • اول وظیفه ای که به حسابش می رسند نماز است
    پیامبراکرم صلی الله وعلیه واله
    رشته ای بر گردنم افکنده دوست ...
  • همونی که میشناسی
  • ایمیل هم بهت دادم که می خونمت وگریه میکنم پا حرفات

    خدا راشکر این کامنت باز شد بالاخره

    حب الدنیا راس کل خطیئه
    سلام
    خیلی اهل خوندن مطالب طولانی نیستم
    ولی هر وقت ب وب شما سر زدم کاملا مطلب رو خوندم
    احسنت
    سلام
    "... باید این عید به دیدار خودم هم بروم "