...تا أوابی حفیظ

...تا أوابی حفیظ

ترتیب زمانی نوشته ها را از بایگانی ماهانه بیابید
......................................................................
آن که او به غمت دل بندد چون من کیست؟

ناز تو یا ... بیش از این بهر چیست؟

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

شعار تا عمل

جمعه, ۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۲۸ ق.ظ

از بس عقلانی هوایدست از سالها پیش این اشتباه را خودم و دوستانم تشخیص داده ایم و هرگز هم تن نداده بودیم به این کار. متاسفانه مداحان و بچه هیئتی ها زیر بار نمی رفتن تا اینکه بالاخره خود رهبری تلویحا ناخشنودی خود را از این حرکت ابراز کرد. یادمه با یکی از هم دانشگاهی ها پارسال حین اردوی قم همین بحث را کردم و نظر جالب توجه آقای مکارم را گفتم اما طرف که یه دانشجوی لیسانس مهندسی کامپیوتر بود برگشت بهم گفت فتواهای آقای مکارم شاذه. خوب الان که نظر رهبری مشخصه باید دید چه می کنند.

   بین شعار تا عمل همیشه فاصله بوده و هست. سعید حدادایان که یادمه حتی خودش نیز گاهی بهمراه مستمعینش لباس میکند اولین نفر بود که لبیک گفت به ندای رهبر. بعد هلالی بود. امروز هم دیدم حاج محمود گفته که اصراری بر لخت شدن نداره و غیره. چند شب پیش مسجد ارگ بودم و انصافا عجب مراسمی با مداحی همیشه بی نظیر حاج منصور اما متاسفانه ایشون که اینقد هم در تبعیت از رهبری اصرار داره ندیدم حرفی بزنه و با لخت شدن ملت برای سینه زنی اونجا را ترک کردم، حالم بد میشه از اینجور عزاداری.

بنظرم چندسالی هست که حاج منصور دعوت نمیشه به بیت رهبری، امسال  هم محمود کریمی به او پیوست. حدس من درباره منصور ارضی افراط و تندروی اش در کوبیدن هاشمی رفسنجانی است(پارسال عرفه وسط دعا آقای هاشمی را ... و ... خواند، بودم و شنیدم). درباره کریمی هم قضیه هفت تیر کشی و شایدم توهین به حسن عباسی در انتقاد از حرفهای البته یکم عجیب حسن عباسی در مورد اهل بیت و ... کارساز شد. چرا ما بلد نیستیم منطقی و فارغ از احساسات کسی را نقد کنیم؟ چرا باید حتما فحش بدیم تا آروم بشیم؟  اصلا مگه حسن عباسی کدام اعتقاد اساسی ما را زیر سوال برده؟ یادم اومد از کارهایی که با آیت اله خوشوقت کردند  سر همین حرفها. چقد ما تند و افراطی و مضحک رفتار می کنیم با هر نگرشی که یک ذره با دید ما تفاوت داره، اونم در مسائلی که از ضروریات دین نیست. به قول استاد شایق سر اعتقادات دست چندم با هم درگیر میشیم.

جناب محمود کریمی عزیر و حاج منصور قیمتی که در عالم در مناجات و تاثیر مداحی نظیر نداری هزاران هزار نفر شماها را قبول دارن و ازتون خط می گیرن چرا جلوی زبانتان را نمی تونید بگیرید؟ بگذریم، بنظرم مسئولین بیت در انتخاب مداحین معروف پالس هایی را میدن.

پ.ن: متاسفانه مداحان معروف اغلبشون تقوای خیلی خوبی در گفتار ندارن. درمیان اونا سمواتی و محمدرضا طاهری بنظرم حواس جمع ترند وحاج منصور وحاج محمود بی پروا تر و حاج سعید حد وسط هست و بگمانم در حال پیشرفت و خودسازی.

پ.ن2:حضور محمد کریمی در مراسم فاطمیه   بعد اون قضیه تیراندازی موجی از انتقاد ها را در برداشت که بنظرم بی مورد هم نبود.

  • ۹۳/۰۸/۰۹
  • سیدمحسن