...تا أوابی حفیظ

...تا أوابی حفیظ

ترتیب زمانی نوشته ها را از بایگانی ماهانه بیابید
......................................................................
آن که او به غمت دل بندد چون من کیست؟

ناز تو یا ... بیش از این بهر چیست؟

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

نامگذاری فرزندی که هنوز مادری ندارد!

سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۰۱:۴۰ ق.ظ

چند ماه پیش که هنوز مصطفا بابا نشده بود ازم نظر خواهی کرد برای اسم فرزندش، بهش ایمیل دادم:

 "اگه دختر بود: آبانه. آذرخاتون. آرتیستون. بادامک. برفی. ماسیس. ظریفه. میشا. روهینا. لی لی. لیانا. ماندانا
اگه پسر بود: غیبیش. حسام بیک. مراد بیک. 

منتی نیست وظیفه هست. برادریه دیگه. خیلی گشتم تا این اسمهای قشنگ رابرا فرزند دلبندت انتخاب کنم. میدونم همه اسماش قشنگه  اما بالاخره یکیشو انتخاب کن
من که اسم بچه ام اگه پسر بود میذارم مصطفا، اگه دختر بود مصطفه."


جواب داد:"سلام.عجب اسامی خوشکل و مذهبی و خوبی، موندم کدومشو بزارم خیلی زیباست واقعا دستت درد نکنه  چرا  زودتر به فکر مشورت باتو نرسیدم نمیدونم ،! من دیونه رو باش  قریب یک ماه  شایدم بیشتر از گوگل بهترین اسامی رو سرچ میکردم دریغ از اینکه داداش من گوگل هس. التماس دعا تو این شب ها"


 پ.ن1:من مسلمانم و ایرانی. ایمیلم به مصطفا تا حدی شوخی بود اما من ترجیح میدم بدلایلی اسم فرزندم را  ایرانی بگذارم(البته اگه حق انتخاب به من واگذار بشه). وقتی 20 واندی سالم بود عاشق اسم "زینب" بودم، هنوزم.  خوب ازدواج نکردم  و همسایه و فک و فامیل گذاشتند. همون وقتا اسم پسر را " شهاب الدین " و " محی الدین ".   گذشت و گذشت. همه اسمها زیاد وتکراری شدند یااینکه  نظراتم عوض شد. الان لَیانا " و " اِلِنا " و تا حدی " لیندا " را ترجیح میدم. لیانا انتخاب خودم هست و همین مصطفا که شاکی بود از غیر مذهبی بودن  پیشنهاداتم، خودش "اِلنا" را برای فرزندش انتخاب کرده بود که بعدا به سلیقه همسرش عوض شد. البته نمیدونم این نامها ایرانی هستند یا لاتین، منتها خوشکلند و تو شهر ما کمیاب. جالبه روح اله که هم خیلی مذهبی و مومن هست با من در این فکر موافق است ولی اسم دخترشو به انتخاب همسرش گذاشت فاطمه. به به. فاطمه. فاطمه. صدا زدن به سبک فاطمه فاطمه گفتن های پیاپی پرویز پرستویی در آژانس شیشه ای را شیفته ام. فاطمه،فاطمه.... سیری ندارد. بعضی نامها چقد زیبایند اگه درست أدا بشن. 

پ.ن2: حالا کو تا ازدواج و فرزند داشتن!!!  

بیست وچند سال و چند ماهه چشمامو دوختم به در. مسئله اینست.


  • ۹۳/۰۶/۲۵
  • سیدمحسن