...تا أوابی حفیظ

...تا أوابی حفیظ

ترتیب زمانی نوشته ها را از بایگانی ماهانه بیابید
......................................................................
آن که او به غمت دل بندد چون من کیست؟

ناز تو یا ... بیش از این بهر چیست؟

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

86 تا 89 - 2

پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۳ ب.ظ

الهی آزمودم تا شکم دائر است دل بائر است. الهی دل دائر و شکم بائرم ده. الهی از نمازها و روزه هایم توبه کردم. بحق نماز و روزه علی ع توبه ام بپذیر. الهی همه از گناه توبه می کنند و من از خود. الهی اگر ستارالعیوب نبودی من از رسوایی چه می کردم!

...................................................................

اگر ماه بودم به هر جا که بودم سراغ تو را از خدا می گرفتم ... اگر سنگ بودم به هر جا که بودی سر رهگذار تو جا می گرفتم

اگر ماه بودی به صد ناز شاید شبی بر لب بام من می نشستی .... وگر سنگ بودی به هر جا که بودم مرا می شکستی...می شکستی

..................................................................

من عشق فکتم و عف فمات فهو شهید

.................................................................

اعتقاد به خداوندی که نقشی در زندگی معتقد ندارد اعتقاد نیست. بلکه نوعی از پدیده های درونی ست که تشریفات روانی نامیده می شود

................................................................

علامه جعفری: تحمل قدر ناشناسی معاشران و بدرفتاری آنان از راههای رشد معنوی ست

...............................................................

آن انسانی که هنوز آن چه را که به خود نمی پسندد بر دیگران می پسندد و هنوز آن چه را که به خود می پسندد بر دیگران نمی پسندد از عرفان الهی هیچ بهره ای نبرده

...............................................................

آن کس که هنوز نمی داند (مثل من) توقع نتیجه بدون کار بزرگترین عامل تباهی اخلاق انسانی ست و هنوز طعم نظم را در کار نچشیده  است (مثل من) از عرفان بجز حالات لذایذ روانی زودگذر نصیبی نخواهد داشت

...............................................................

بشر یک "بودن" است در صورتی  که انسان یک "شدن" است

..............................................................

گرسنگی از أجل خصال مومن است

یحیی بن معاذ چه نیکو گفته است: اگر به همه ملائک وبه هفت آسمان و صد وبیست وچهار هزار پیغمبر و هر کتاب و ولی و حکمتی و امامان توسل جویی که تو را با نفست مصالحه دهند ونفس را ترغیب نمایند که دنیا را ترک کند و در اطاعت خدا آید نخواهد پذیرفت ولی اگر گرسنگی را شفیع قرار دهی خواسته ات را اجابت کرده در اطاعتت خواهد آمد

.............................................................


  • ۹۳/۰۳/۲۹
  • سیدمحسن