...تا أوابی حفیظ

...تا أوابی حفیظ

ترتیب زمانی نوشته ها را از بایگانی ماهانه بیابید
......................................................................
آن که او به غمت دل بندد چون من کیست؟

ناز تو یا ... بیش از این بهر چیست؟

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

بارالهی اطلاعات وایمان مرا سر وسامان بده

يكشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۲، ۰۲:۲۸ ق.ظ
الان نیمه شب. من تنها تو اتاق مطالعه ام تو پزوهشکده.تا لختی پیش با دوست جدیدم که دانشجوی دکتری ست بحث میکردیم.یه صحبت دوستانه.چندمین بار تو زندگیم هست که با یه جوان از اونا که اعتقادی به قرآن و دین و مذهب ( وگاهی خدا وخالق) ندارن (یا حداقل اینجور وانمود میکنند) به بحث مینشستم.خدا راشکر آخر بحث متقاعد شد که حداقل به مواضع ودیدگاه هایش شک کند و بیشتر بررسی کند. جوان خوبی ست دنبال حقیقت.اغلب اینجورند. شبهات زیاد و جذبه های توخالی دنیا حجاب.چه کار میشه کرد. خودم نیز به تو پناه می آورم.
خدا راشکر هر چه بیشتر بحث میکنم بیشتر به دینم، زیبایی مکتب و معارف اهل بیت  ایمان می آورم. اغلب شبهات ساده و تکراری دارند که بیشتر به آیات قرآن استناد میکنند. خدایا کمتر شده تو بحثی بلرزم اگه شبهه ای هم برای خودم پیش میاد خودت زودی برام حلش میکنی و راه حلی در برابرم قرار میدی.فرمودند ایمان مومن چون کوه هست،بلکه بالاتر.کوهها متزلزل میشوند و ویران اما ایمان مومن  همچنان پابرجاست.خدایا تو میدانی که من ادای مومن در میارم .قلبم آن گونه که میخوام مطمئن نیست اما با تمام وجود زیبایی قرآن و وجود 14 معصوم را درک کرده ام و مزه دینداری را گاهی چشیده ام و این مهم  از پس ساعتها مطالعه، خلوت وتفکر، اصرار بر کشف حقیقت و یه دنیا خون جگر خوردن بدست اومده. اگر نبود دستگیری ائمه هرآینه از نفی دیروز به اثبات امروز نمی رسیدم.خدایا همیشه سعی کرده ام آزاد اندیش باشم و تعصب نورزم.خدایا پایه های استدلالم را محکم کن و ایمانم را روز بروز به ایمان و یقین سلمان نزدیک تر.

کی به اندک بادی اقیانوس لرزان میشود    کوه کی با یک خراش ساده ویران میشود.
مسئله اینست ودیگر هیچ.   

  • ۹۲/۱۱/۲۷
  • سیدمحسن