...تا أوابی حفیظ

...تا أوابی حفیظ

ترتیب زمانی نوشته ها را از بایگانی ماهانه بیابید
......................................................................
آن که او به غمت دل بندد چون من کیست؟

ناز تو یا ... بیش از این بهر چیست؟

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

برای استادم

دوشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۲، ۰۷:۱۹ ب.ظ

متن زیر را ذیل مقاله ای درباره 9دی  که توسط استاد حل تمرین الکتروم  نوشته شده بود در قالب کامنت گذاشتم که مختصری ویرایش شده است .استاد دانشجوی سال آخر دکتری و از سال آینده هیئت علمی علم وصنعت ست.


سلام در مورد دولت فعلی زیاده روی میکنید .همه جامعه را در نظر بگیرید وعلایق ودین واعتقاد همه جامعه را

همه مثل شما فکر نمیکنند دکتر جان

یادتون نره که رییس جمهور بیشتر از هجمه بعضی اصولگرایان ریاکار حقه باز زیر تیغ وچکمه  اصلاح طلبان لائیک وافراطی هست واز جانب اونا بیشتر تحت فشار  .

تفکر امثال شما از امام خامنه ای هم پیش می افتید.سرانجام این افراط ،خوارج هست(دور از جون شما) نه مالک وسلمان ومحمد بن ابی بکرو...

تاریخ را مرور کنید ببینید علی بن ابیطالب سلام خدا بر او چگونه با موافق ومخالف(ولو کافر) تا میکرده.چقد دفع دارین و ذره ای جذب ندارین؟ آخه چرا؟

بسیجی هم بسیجی سابق امثال خرازی و چمران وهمت وباکری و... واقعا که.از بسیج وبسیجی فقط چماقش باقی مونده.

آستانه تحمل شماها صفر هست صفر.کجارفت سعه صدرتون؟

من مخالف بعضی کارهای خاتمی بودم الانم به دولت فعلی رای ندادم و به ... رای دادم .دقیقا مثل شما! و اکثر رفیقهام به ریشم خندیدند وایدئولوژی مبتنی بر فرهنگ جهاد و پایداری مرا را درک نکردند. اما اینم بگم که ابدا مثل شما فکر نمیکنم و احساساتی و چماق بدست نیستم  دور از جون شما

حضرت سلطان امام رضا  (سلام خدا بر او) را برو ببیین با زندیق وکافر چطور رفتار میکرده.جانم

من معتقد به راه خمینی کبیرم و بارها بر دفاع از رهبری فعلی تاکید کرده و بارها هم خوار شدم بخاطر این دفاع.اما چون به نور مختصر عقلی که دارم و به نور قرآن  بعد سالها انکار به این راه معتقد شدم وبه این شخص و به کلیات این نظام بشدت معتقدم سرزنش ها راهمه تحمل کرده ام.با این وجود لارج تر از شما هستم والبته نه لیبرال.اما این حقیقت تلخ  را هم پذیرفتم که فقط 30درصد جوانها مثل من فکر می کنند.اون 70درصد آدم نیستند؟ ایرانی نیستند؟.باید بمیرند.؟ پذیرفتن به معنای دست رو دست گذاشتن نیست البته. بلکه بمعنای واقع بین

اگه سواد دینتون را بیشتر کنیدمی فهمید که ولایت فقیه که من و شما به لحاظ عقل وشرع بدان معتقد شدیم جزء ضروریات دین نیست. دقت کنید.حتما نظر خیلی از علما را میدانید.خدا راشکر خیلی زود به این فهم رسیدم که معتقد به شعار پوچ ومزخرف و پوپولیستی مرگ بر ضد ولایت فقیه نشم اما مرگ بر استکبار،وهابیت،بهاییت،صهیونیزمٍ،ساتزنیزم و مصادیق شخصی وکشوری اینها را بپذیرم.سلم لمن سالمکم وحرب لمن حاربکم را چقد بد ترجمه کردید؟ بگذریم                                                                                                                                                        

همه را دیجیتالی میبینید چرا؟ صفر وصد؟ و این  از تقوی دور است. بنظر من فقط علی علیه السلام 100 بود وفقط اون ... 0. ابلیس هم خوبی هایی داشت و داره ( استمرار واصرار بر تحریک بندگان خدا و دعوت به گناه.عجب اراده ای!!!!) باقی تاریخ حتی مامون عباسی خوبی وبدی را با هم دارند وصد البته غلبه بدی درخیلی ها همچو مورد مذکور محرز هست .یکی از ائمه معصومین درمورد شاعری که تقریبا  جز به دشنام وفحش اهل بیت شعر نمی سرود فرمودند فلان شعرش خوبه.فلان کارش خوبه... سبحان الله. سیره امام حسن علیه السلام را بمطالعه وبمرور. و تو ای استاد ،سلحشور شو و شجاعت پیشه کن و سیره پیشوایان را تورق کن تا دستت بیاد ائمه چطور بودند وماها چطور؟ و در این  کلمه شجاعت ودلیل بکار بردنم چقد حرفه. خودت میدونی استاد( علمای یهود و....)   دور از جون شما   خیلی بده که دوست داریم همه عالم مثل ما فکر کنند.حتی اگر تفکر ما تفکر ناب محمدی باشه 

                                                                                                                                                                                                                                           

اینقد تکفیر برای چی؟ این راه امام صادق هست؟ آره؟ افراط وتفریط هیچ وقت خوب نبوده .اگه خودمون را برای پذیرش حقایق اماده نکنیم ممکنه همون سبز نادان وغافل تو ظهور از من و تو معتقد به خمینی وخامنه ای پیش بیفته.باور کن  یچیزی میدونی اما خیلی چیزها هست که نمیدونید خیلی.یکم برید بالاتر از افق بالاتری زمین و مردم را نگاه کنید.یکم حکمت اسلامی و معرفت نفس و عرفان اسلامی وتفسیر کار کنیم.یکم نهج البلاغه را با دقت بیشتری مطالعه کنیم.یخورده بازتر فکر کنیم.یخورده هموطنمون را تحمل کنیم.یخورده دلمون را بذاریم پیش دل پر غم نوح پیامبر(تازه اگر ما حق باشیمو دیگران باطل که...).یخورده کمتر با دفاع اشتباه  از رهبری ، این مظلوم را تخریب کنیم.دل رهبر هم از بعضی ها خونه.از بسیجی و آخوند بیشتر از ....  (بعضیشون.95درصد!!!!!)قضیه سنگ و گل منصور  حلاج را به یاد بیاور استاد.بیچاره شاگردات.فکر کنم باید اذون واقامه بلد باشن تا نمره بیارن.... شوخی کردم 

 با تدبر بیشتر قرآن را ورق بزنیم تا یکم ملایمتر بشیم وبفهمیم اشداء علی اکفار را 

بی تعصب بشین رو حرفام فکر کن. من حاضرم حضورا هم شما رابه اسلام دعوت کنم!!!! فرمودید :دوست عزیز! به تعبیر قرآن هیچ کس بی دین نیست، منتها یکی به دین اسلام و دیگری به دین کفر. گزینه دیگری هم نیست. و هر کس به اختیار خویش دینش را انتخاب میکند فردا در آن دنیا من و شما پیش خدا هیچ حجتی نداریم که بگوییم دوستم، خانواده ام، جامعه ام ، دولتم مرا گمراه کرد  می گویم اینم از اون حرفاست.ترا به قرآن اعتقادات ناشی از کم سوادی وجهل خودتون را به حساب اسلام نذارید.چوب میخورید ها.

فرمودید منطق ابوموسی و منطق مالک و از پی آن نسبت ناروایی به دولت زدین ونوشتید : دولتی که منطق ابوموسی اشعری را نماد اعتدال و رفتار مالک اشتر علی را نماد افراط میداند 

می گویم شما اگه زمان امام حسن علیه السلام بودی احتمالا این امام مظلوم را محاکمه میکردی.بالاتر رسول الله را(سلام بر غریب نجیب....دلم از سقیفه خونه)  ....بخاطر صلح حدبیه.سبحان الله

من حسینی هستم وحسنی توامان.بفهم (یعنی سعی کردم باشم وهنوز اول راهم) اما چپی ها فقط حسنی بسیجی ها فقط حسینی.چقد جالبند.هرکسی به میل خود از دین میگیره.جانم

ان تتق الله یجعل لکم فرقانا. .وتقوی در زمانه ما  از مطالعه زیاد درکنار انجام واجبات و ترک محرمات و...بدست میاد.از مطالعه وتفکر وخلوت و عدم تعصب.از سعه صدر و مطالعه مدوام تفسیر و نهج البلاغه و...  ونمره میان ترم 0.75 زیاد کردن که گفته بودید

من وشما اگر زمان امام خمینی کبیر بودیم ایشون را به جرم فقط حرف زدن با امثال بازرگان متهم میساختیم.اطرافیان امام تو پاریس واوایل انقلاب را برین تحقیق کنید ببینید کیا بودند.اگر تونستیم با حسن خلق و نرم خویی(ولو کنت فضا غلیظ القلب لنفضو من حولک)  واستدلال متین یه نفر را فقط ینفر را که کاهل نماز است به دورکعت نماز خوندن تشویق کینم هنر کردیم نه اینکه به محض دیدن انحراف و اشتباه دیگران انگ بزنیم وتکفیر .که در نتیجه اش طرف خوب نشه هیچ که جبهه هم بگیره.چقد تو طول تاریخ دین از متدینین ضربه خورده.امثال من وشما.   من وشمای نوعی  باید زمینه را برای ظهور اماده کنیم واین موج معنویت گرایی را که درعالم پیدا شده را به سمت مذهب حق و قطب عالم امکان و امام مهربان حاضر غایب هدایت کنیم نه اینکه دو قطبی و چند قطبی را تشدید کنیم.نه تو ریتس نه تو جکسون این چند قطبی را درست نفهمیدیم نمیدونم چرا.

اگر امیرالمومنین از من وتو  بپرسه چند نفر را آوردی تو دستگاه ما ؟ چقد برای وحدت امت محمد صلوات خدا براو و خاندانش (ولو امت شعاری و گناهکار و بیگانه از آیین محمد) زحمت کشیدی؟ کیا را جذب کردی؟ چی میگیم. حتما جواب میدیم آقا جان اینا سبزند.اینا مخملیند.اینا جمارانی بودن. شلوار لی میپوشیدن.. نماز نمیخونندنمازخوناشون هم پیشونیشون جای مهر نداشتو اینا معتقد به اصل ولایت فقیه نبودند.اگرهم بودند ولایت مطلقه را قبول نداشتند. اینا رهبری را نقد میکردند اینا...

بنظرم شاید پاسخ بشنویم پیامبرتان رحمه للعالمین بود وبه ملاقات اونی میرفت که فقط یروز تو آشغال ریختن ویا فحش دادن غیبت خورده بود!!!!

خودتون هم اشاره کردید که نوک پیکان ما کجا باید باشه پس در عمل فراموش نکنیم

الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ، وَالْمُتَاَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ وَاللّازِمُ لَهُمْ‏‏لاحِقٌ، خیلی مهمه استاد والبته مشکل

به قول علامه حسن زاده گوشهایمان به کلام رهبری باشد چرا که ....

رهبری هم فعلا از کلیات دیپلماسی و کارهای دولت دفاع کردند.دورتادور مارا گرگ های وهابی گرفتند وپشت اونا را صهیونیزم. پس بهوش باشیم و مجاهد اما در جهت درست خود. بی آنکه مماشات کنیم معتدل و منطقی باشیم و همچی را به سبک مورد علاقه خودمون تفسیر نکنیم.پناه می برم به خدا از اینکه خودم نیز بعد سالها تحقیق ومطالعه دچار افراط یا تفریط باشم وخودم  هم نفهمم . این متن جوابی به جوابیه شما به متن اون دوستمون نبود چون که استدلال شما را متین دیدم در اغلب موارد(بجزآنچه که ذکر کردم ونقد کردم) ومن موافق نظرات شما در مورد رجوع به نایب حضرت حجت در غیبت،نظراتتون در به چالش کشیدن شایعه تقلب88 و خیلی دیگر از مطالب هستم.اینا را نوشتم چون فقط احساس وظیفه میکردم از اول ترم.اینکه شما گاهی سطحی فکر میکنید و بیش از حد شعاری میشین  و احساساتی عمل میکنید.الان نگاه میکنم می بینم خیلی انتقاد کردم که خیلی هاش ربط به شما نداشت بهر حال برخاسته از تفکرات کل این ترم من در مورد جریان فکری 1درصدی اینجوری تو جامعه که شما حد اعلاش هستین بود والبته از جنس باتقواترش.واژه "تو" و "شماها" و امثالهم بمنظور نوعی بودن این تفکر ونه تعیین دقیق مصداق بود

حلالمون کنید.

رو نمودار بردن نمرات الکترو همان و دعای ما برای سلامتی شما همان

 

 

  • ۹۲/۱۰/۱۶
  • سیدمحسن